Webshop Maarten Klop Scheepsmotorenrevisie
Webshop Maarten Klop Scheepsmotorenrevisie
Maarten Klop Scheepsmotorenrevisie                                                                                  
  • Home
  • Onderdelen
    • Albin O-11
      • O-11-A Cilinderblok
      • O-11-B Cilinderkop & spruitstuk
      • O-11-C Koelsysteem
      • O-11-D Smeersysteem
      • O-11-E Carburateur
      • O-11-F Magneetontsteking
      • O-11-G Keerkoppeling
      • O-11-H Dynastarter
      • O-11-I Startmotor & dynamo
      • O-11-J Bedieningspaneel
      • O-11-K Pakkingen & pakkingsets
      • O-11-L Onderhoud
    • Albin O-21
      • O-21-A Cilinderblok
      • O-21-B Cilinderkop & spruitstuk
      • O-21-C Koelsysteem
      • O-21-D Smeersysteem
      • O-21-E Carburateur
      • O-21-F Magneetontsteking
      • O-21-G Bobine ontsteking
      • O-21-H 123-Ignition
      • O-21-I Keerkoppeling
      • O-21-J Dynastarter
      • O-21-K Startmotor & dynamo
      • O-21-L Bedieningspaneel
      • O-21-M Pakkingen & pakkingsets
      • O-21-N Onderhoud
    • Albin O-22
      • O-22-A Cilinderblok
      • O-22-B Cilinderkop & spruitstuk
      • O-22-C Koelsysteem
      • O-22-D Smeersysteem
      • O-22-E Carburateur
      • O-22-F Bobine ontsteking
      • O-22-G 123-Ignition
      • O-22-H Keerkoppeling
      • O-22-I Dynastarter
      • O-22-J Bedieningspaneel
      • O-22-K Pakkingen & pakkingsets
      • O-22-L Onderhoud
    • Albin AL-23
      • AL-23-A Cilinderblok
      • AL-23-B Cilinderkop & spruitstuk
      • AL-23-C Koelsysteem
      • AL-23-D Smeersysteem
      • AL-23-E Carburateur
      • AL-23-F Magneetontsteking
      • AL-23-G Keerkoppeling
      • AL-23-H Startmotor & dynamo
      • AL-23-I Bedieningspaneel
      • AL-23-J Pakkingen & pakkingsets
      • AL-23-K Onderhoud
    • Albin O-41(1)
      • O-41(1)-A Cilinderblok
      • O-41(1)-B Cilinderkop & spruitstuk
      • O-41(1)-C Koelsysteem
      • O-41(1)-D Smeersysteem
      • O-41(1)-E Carburateur
      • O-41(1)-F Bobine ontsteking
      • O-41(1)-G 123-Ignition
      • O-41(1)-H Keerkoppeling
      • O-41(1)-I Startmotor & dynamo
      • O-41(1)-J Bedieningspaneel
      • O-41(1)-K Pakkingen en pakkingsets
      • O-41(1)-L Onderhoud
    • Albin AD-2
      • AD-2-A Cilinderblok
      • AD-2-B Cilinderkop & spruitstuk
      • AD-2-C Koelsysteem
      • AD-2-D Smeersysteem
      • AD-2-E Brandstofsysteem
      • AD-2-F Keerkoppeling
      • AD-2-G Startmotor & dynamo
      • AD-2-H Bedieningspaneel
      • AD-2-I Pakkingen & pakkingsets
      • AD-2-J Onderhoud
    • Albin AD-21
      • AD-21-A Cilinderblok
      • AD-21-B Cilinderkop & spruitstuk
      • AD-21-C Koelsysteem
      • AD-21-D Smeersysteem
      • AD-21-E Brandstofsysteem
      • AD-21-F Keerkoppeling
      • AD-21-G Startmotor & dynamo
      • AD-21-H Bedieningspaneel
      • AD-21-I Pakkingen & pakkingsets
      • AD-21-J Onderhoud
    • Volvo Penta MB10a
      • MB10a-A Cilinderblok
      • MB10a-B Cilinderkop & spruitstuk
      • MB10a-C Koelsysteem
      • MB10a-D Smeersysteem
      • MB10a-E Carburateur
      • MB10a-F Bobine ontsteking
      • MB10a-G 123-Ignition
      • MB10a-H Keerkoppeling
      • MB10a-I Dynastarter
      • MB10a-J Bedieningspaneel
      • MB10a-K Pakkingen & pakkingsets
      • MB10a-L Onderhoud
  • Motoren
  • 123-Ignition
  • Rondom de motor
    • Brandstof
    • Elektra
    • Koeling
    • Motorbediening
    • Uitlaat
  • Gadgets
  • Contact
  • Account
  • Zoeken

MB10a-C Koelsysteem

5 resultaten
  • Koelwater aftapkraan 1/8″
    Koelwater aftapkraan 1/8″ € 18,15
  • Impeller MB10a 806B-1
    Impeller MB10a 806B-1 € 24,20
  • Impeller MB10a 808B-1
    Impeller MB10a 808B-1 € 24,20
  • Thermostaat MB10a 60 °C
    Thermostaat MB10a 60 °C € 66,55
  • Waterpomp set MB10a
    Waterpomp set MB10a € 229,90
  • (1 / 1)
  • 1

volvo penta mb10a

De MB10a is ontworpen voor directe koeling met een natte uitlaat. Het kan voorkomen dat de motor is omgebouwd naar een droge uitlaat. 

De waterpomp is van het verdringer-type en heeft één impeller. Door slijtage verliest de pomp na verloop zijn capaciteit en is revisie nodig. Bij overmatige slijtage van de glijlagers in de pomp neemt tevens het risico op lekkage van het koelwater naar de smeerolie toe. Er bestaan hiervoor vervangende pompen van betere kwaliteit (met kogellagers). 

De motortemperatuur wordt geregeld door een thermostaat welke zich bovenop de cilinderkop bevindt. Bij directe koeling dient een 60°C thermostaat gemonteerd te worden (bij evt. interkoeling een 75°C thermostaat). 

Roest, kalk en vuil bedreigen de koelkanalen en koelmantels in het cilinderblok, de cilinderkop en het spruitstuk.Het is aan te raden om de motor van tijd tot tijd te spoelen met een ontkalkingsmiddel, bijvoorbeeld keukenazijn (vervang hierna altijd de impeller). Als de koelkanalen te ver dicht geraakt zijn heeft spoelen met ontkalkingsmiddel geen zin meer en is het nodig om de cilinderkop en het spruitstuk te demonteren teneinde de koelkanalen mechanisch te reinigen. 

Bij verkeerd gebruik van de natte uitlaat kan zgn. ‘waterslag’ voorkomen (bij te lang doorstarten met de koelwaterinlaat kraan open). 

Gebruik de 2-wegkraan op het thermostaathuis bovenop de cilinderkop om de uitlaat droog te blazen alvorens de motor te stoppen. 

Bedrijfsgegevens

Naam : M. Klop Scheepsmotorenrevisie              

Website: www.albinmotor.nl 

Webshop: www.albinmotor-shop.nl

E-mail : info@albinmotor-shop.nl              

Telefoon : +31 (0)6-15503844 

Bezoekadres: J.C. Hoogendoornlaan 29, 2407 AB Alphen a/d Rijn  

KVK : 51529386                

BTW : NL001557801B50            

Klantenservice

Algemene voorwaarden

Levering

Inruil

Ophalen en verzenden

Retourneren

Garantie

Betaalmethoden

Klachten

Privacy

 

English

Info customers abroad

Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW !

Delen Tweet Delen
© 2020 Maarten Klop Scheepsmotorenrevisie
Powered by JouwWeb